torsdag, november 15

Om att störa sig

på vissa saker!

Nu sjunger de om Tomtegubben på radio Göteborg efter att det sjungits ytterligare en smäktande "jul julstrålande jul julijulijul!".
Jul är ett uttömt ämne rent sångmässigt. Väldigt lite nytt är bra och mycket gammalt har blivit trist!!! Undantag finns givetvis och kommer förhoppningsvis, men, fan o m/när jag hör ett pottpurrreeee till av gamla jullåtar. Kaskadkräkningar kommer att utbryta, varning!

Jag älskar jul, men jag blir fett trött! Med den klämkäcke radiorekordelige programledaren är det som om ytterligare ett tungt täcke irritation, liksom slängs över mig!

Varför inte bara stänga av!!!

För att jag kan blogga om det istället, så blir det till något annat. Kanske inte roligare, men mer energieffektivt!

Så nu orkar jag nog åka till stan och fika med vännen C  trots seghet till fördömelse i kära hjärnan.
God morgon sol!
Sarasan


2 kommentarer:

Matilda sa...

Julsånger före första advent borde vara stängt förbjudet. Gärna inskrivet i grundlagen också. Och inget julpynt i affärerna innan november. Då kanske inte jultröttheten och julstressen hinner förstöra denna högtid innan den hinner infalla.

Sarisen sa...

Ja, det vore verkligen en nåd att stilla bedja om!

:O)