måndag, oktober 20

Först så går det upp

så går det ner, så går det runt...

så får man då "äntligen" reda på att det förmodligen e slut med jobb efter november. Detta när man precis hunnit inse att man ligger så in i helveta efter med allt och hunnit lära sig, ett idiotbokningssystem, lära sig ett, lite lättare, bokningssystem, som jag inte hunnit installera än för jag inte haft tid och nu förmodligen glömt av, och fått in ett bokföringsprogram som jag skall strukturera samtidigt som jag skall sälja för att kanske kunna få jobb i december oja jag måste andas ox...

...Så in i bänken runt även om det inte är mitt probleema.

Att veta hur man adresserar problem är inte lika med att hitta rätt adress hela tiden.
Oftast står jag där med klumpen i halsen och magen i olag. Ja den djävla magen har börjat att strejka igen, den vill inte vara med mig alls.

Även om jag faktiskt känner att det börjar bli lättare att kasta av sig skiten så gör det fan så ont när den träffar.

Det blir inte så mycket skriv som jag skulle vilja och jag ligger fortfarande på minus.

En bra sak dock är att att jag kommit igång med att träna lite Commedia del´arte. OOOOiiiii vad det är kul!

Det finns ljus i denna tunnlen nu. Det leder mig lättare frammåt, tempo 2, böjda ben, könet styr, alternativt; tempo 10, svanka, fram med bröstet bak med rumpan magen styr, gärna lite frivolter och glöm inte, i bägge fallen; titta med nääsan...

ciao belli


3 kommentarer:

Matilda sa...

att arbeta inom kultursektorn måste antagligen vara det mest roliga som finns, samtidigt som det är det mest stressiga och ovissa som finns...

Hoppas det ordnar sig! Och du, andas...

KuriÅsa sa...

Hurra för Sara+Commedia! Och i helgen blir det ju dessutom Sara+clown, en kombo jag tror ganska fett på. Tjing!

Sarisen sa...

Jovisst e det så,som en blandning mellan Lustiga huset och Gasten liksom. Och väl man tappat andan kan den vara svår att hitta...

Men som sagt Commedia och nu i helgen Clown... Jag har fått fatt i en del av andningen och drar in luft så det skall räcka ordentligt :) ...