fredag, oktober 3

Att vara som en gås

i regn...

Och låta vissa saker bara rinna av...

Inte lätt, när man känner sig som en oljeskadad sjöfågel som har svårt att hålla värmen och hålla sig flytande åssåvidare åssovidare.

Det är lite fint att man ändå börjar så smått få ordning på fjädedräkten och att det en bit mer än näbben som håller sig över ytan.

Därför skall jag inte mer än kommentera att jag just nu tycker att min chef beter sig som en stövel. För det är hans problem inte mitt. Antar att han är stressad över sitt företag, det hade jag oxå varit om jag hade varit så rörig som han är.

Får la förlåta honom för det då, får bara inte låta det påverka mig. För även om mitt jobb e beroende av att det skall flyta in flis, så kan jag inte göra mer än det jag gör med den tid jag har och framförallt inte med den lön jag har. Det är inte mitt företag och inte mitt liv.
Denna inställning är inte mitt sätt att smita ansvar, det är mitt sätt att behålla fokus på vad som är viktigt och få ork att driva och göra mitt bästa.

ohh det känns redan bättre hehe... Ja nu jobbar jag med detta och det blir nog bra till slut.

kram i rymden




1 kommentar:

Anonym sa...

Insikter - det är vad jag läser i dina inlägg.

Vad du/vi måste skala bort i någon slags överlevnadsstrategi. Att inte ta ansvar för allt och alla.

Som du skriver, att bli lite mer gåsliknande, det som hos en del andra verkar medfött. Det får vi träna oss till att bli.

Här kommer kramar tebaks!

Mrs. F