torsdag, maj 6

Återigen gör jag annat

än det som borde bli gjort!

Det är så himla fint väder och jag har så mycket annat att göra som är roligare. Jag bryr mig inte om att göra det som jag borde.

Kanske är det bra att bara göra det som faller in lite då och då. Kanske inte. Just nu har jag ingen lust att få dåligt samvete för att jag fixar med familjemedlemmars skolresor eller för att jag försöker att formulera mig i text på ett kreativt sätt (hehe det mesta går i papperskorgen men det gör inget just nu) som i bloggform tex.

Jag har inte lust att noja mig och tar dagen lite som den kommer. Jag kommer snart att få ork och kraft att göra det som måste göras. Snart. Tror jag i alla fall.

Men just nu chillar jag ett tag till med grejer jag vill göra. Bara saker jag vill göra. Och jag övar mig i att inte skämmas för det.

kramen


4 kommentarer:

Matilda sa...

Bra! Så ska det låta!
Jag borde lära mig av dig. Håller också på att öva i att inte få dåligt samvete för saker som inte blir gjorda eller för att jag inte gör mina uppgifter till 250% som förr. Det brukar räcka med godkänt om man presterar på 50-60% har jag hört...

Sarisen sa...

Oj 50 /60 %, då kan jag ta det ännu lugnare ;)...

Go for it du med och Lycka till!

Matilda sa...

Idag hoppade jag för första gången på myyyyyyyyycket länge (om det ens hänt förr) över en lektion. Vaknade med huvudverk och kände att nej, dagens lektion är inte så viktig, inte viktigare än vad jag är.

Istället har jag tagit långpromenad, packat lådor och bloggat :)
Och tänk, jag har inte dåligt samvete alls för att jag inte pluggat något alls :)

Sarisen sa...

utmärkt! :o)