fredag, november 12

Att inte tänka för mycket i förväg,

utan bara köra på...

Det är vad jag skall försöka att göra idag. Jag har en idé och ett mål, men just nu ingen plan. Jag har dessutom tappat bort sagan jag vill jobba med.

Denna gång tänker jag testa att bara köra på och se vad som händer. Kläder har jag, minst två masker har jag, kanske funkar en tredje och en mindre fjärde. Möjligen kommer jag att köra mer utan mask än med... får se vad som dyker upp.

Från början hade jag en plan,men jag märkte att den tyngde mig med allt som skulle vara tvunget till att fixas. Så jag gav liksom nästan upp innan jag börjat. Men så fan att jag ville ge upp utan fight, därför kör jag på istället. Det tror jag kommer att funka ett tag i alla fall.

Idén är att berätta en saga på ett sätt som funkar på medeltidsmarknader, att vara sagoberättare, med eller utan mask... Mål 1 är Pomperipossa, eller Hans och Greta.

Vi får la se vad det blir.

kram ohej...


2 kommentarer:

Matilda sa...

Ser fram emot att se resultatet! :D

Sarisen sa...

Tack, hoppas jag blir färdig innan sommaren :o)...