torsdag, februari 2

Oj vad tiden går...

Jag hinner ju inte ens tänka klart innan jag måste sluta!

Just idag har inget liksom blivit av! Ingenting vettigt iaf. Igår var det lättare att ursäkta sig, för jag fyllde år, men idag har jag inte en endaste sketen ursäkt för att inget göra.

Vadfanskalljaggöraåtdetdå?

Tja, man brukar säga att det första man skall göra för att sluta må dåligt är att sluta ha dåligt samvete för allt.

Ok, det är svårt, men, ... NU slutar jag med det... check!

Det andra är att man skall tänka på något positivt.

Ok, det är faktiskt lättare. Vi har så mycket saker som är på g så jobbet vi hittills laggt ned kommer vi nog att kunna få betalt för! Hurraaa! Check!

Det tredje är... öh kan inte komma på något vettigt och alla försök är just nu helt meningslösa för de bara störs av det faktum att klockan hunnit bli löjligt mycket och jag MÅSTE dra till affären för att vi skall få något i magen ikväll.

I alla fall har jag kollat in klipp med Henrik Fexeus på Youtube. Fantastisk människa! Jag känner mig helmanipulerad att vilja köpa alla hans böcker, men till skillnad från all annan manipulation man utsätts för, känns hans idéer riktigt vettiga...
Dessutom om man läser dem blir man intebara en bättre människa man lär sig att se igenom manipulationer och att själv manipulera hehe... Hade jag inte förbjudit mig själv att skriva smajlisar i denna blogg (förutom i kommentarerna) så hade jag laggt in en liten döskalle hehe...

Men som sagt, oj vad tiden går när man håller på med helt meningslösa grejer. Bye bye babes!

I den kalla klara dagsluften
snoret fryser i näsan
över horisonten solen lyser
och lugnet i hjärnan närvarar
det dåliga samvete också
trots utfrysningsförsök
trots medveten ignorering

oavsett samvetets röst i hjärnans vindlingar
snoret fryser i näsan
en kall dag är en kall dag
En overksam dag är en dag
oavsett om den inte, eller är, som andra
Det är bara att gilla läget
Sätta på sig en varm mössa och gå ut!

ha det gott/
Saraisen


2 kommentarer:

Matilda sa...

Grattis i efterskott!

Hoppas att du kan hålla fånga de där positiva tankarna - du säger ju själv att jobbsakerna går framåt! Hejar på dig!

Sarisen sa...

:o) tackar för hejandet, det värmer och behövs!
kram