måndag, maj 5

Måndags fix

utan chef...

När chefen är ute och jag inte har några nycklar, får jag se till att göra annat viktigt på måndagar. Hittils har jag varit en fixare av stora mått. Fortsätter att vara det ett tag till. Måndagar är bra till sånt. In till stan vid 10 när butikerna öppnar och sätt igång.
Idag skall jag fixa:

Två 1700 tals hattar, en peruk, spännen och stora skinplösar till två par 1700 tals skor, helst ett par gula långa strumpor (gärna två par), tyg till en Caroliner uniform, oj vad mycket det blev har jag pengar på kontot till allt detta? Öh nej, ja då får jag ta det viktigaste, vilket är det då, öh, dojorna måste fixas och hattarna och peruken, ja det får jag börja med...

Jag är bra på logistik, tur! Ibland är det dumt för man inte får tag i det man skall ha med en gång på rätt ställe, och då är schemat liksom paj. Då får man improvisera, oooh tur att jag är bra på det oxå hehe.

Det enda jag inte är bra på är att ta det lugnt. Eller rättare sagt, på att, efter att ha tagit det lugnt, inte få vrålnoja för att jag har så kort tid på mig att fixa allt med en gång, typ!

Det är så att jag känner mig lite stressad så att säga. Sen är det roligt också. Det är det och det kan man inte komma ifrån. Men att ha andan i halsen är inte bra för mig i längden. Det sliter.

Men just nu är det full fläng och fick just sms om att jag slipper fixa tyg för det har hon som skall sy själv fixat hurra!

Häpp!


Inga kommentarer: