måndag, april 21

Fantastiskt utan tv

Fast jag saknar csi...

Ganska skönt att boxen inte funkar, ganska skönt. Man kan göra annat då, kanske man skulle kasta ut tvn. Fast imorgon funkar nog boxen som den skall och då sitter man där som klistrad. Nej förrästen jag skall repa, men efteråt.

Vi hade inte tv långa perioder i min barndom. Av olika anledningar, men kontentan då var även den att; vad skönt att inte burken står där och mal. Faktiskt. Kanske att mina brorsor som är lite yngre hade en lite mer negativ inställning även i längden, men jag knorrade bara i början.

Nog fan finns det saker man kan göra utan tv.
Nu tillexempel, går jag och lägger mig för jag är trött...

gnatt


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara jag skulle titta in och säga Hej!

Känner igen "Tänk om vi inte hade tv-tankarna". Nån gång har jag till och med uttalat dem högt här hemma i familjen.

Prata går ju, men prata.....

Men ärligt, herregud vad mycket annat som skulle bli gjort i stället.

Hoppas det löser sig på teatern med ansvarsbiten.

Soliga och varma vårhälsningar från fd Mrs Fatigue

Sarisen sa...

hej igen :)kul att höra från dig!

Ja, mycket roligare saker skulle man kunna göra.

Fast kanske det blir lite som när jag slutade röka; all tid jag la ner på att "bara ta en cigg och varva ner", gick åt till att "arbeta och göra nyttiga saker" istället..., hahaha nu är jag kanske cynisk i överkant...

Faktum kvarstår, det tar inte lång tid förrän man slutar att sakna tvn om den inte är där ;)
kramen

Matilda sa...

2½ år utan tv har varit helt underbart för min del! Det enda jag saknar är möjligen nyheterna eftersom radions 3-minutare är lite för kort för längre djupgående analys. Men det är nog också det enda.

Sarisen sa...

Ja nyheterna blir lite futtiga i radio faktiskt, håller jag med om. Man liksom längtar till kvart i fem ekot hehe...