fredag, juni 5

Känsla av ofullständighet

och trötthet, ingen bra kombo...

Man kan inte förutse allt.
Bra är väl det egentligen, men ibland önskar man att man kunde planera för att saker inte skall dyka upp eller hända när annat redan är planerat i detalj (inklusive diverse inköp...)

Nu har inget katastrofalt hänt mig, utan det har bara dykt upp saker som gör att en del andra saker blir svårare att genomföra smidigt. Saker som vi sett fram emot som något roligt tillsammans blir plötsligt sekundära och ickefrivilliga hos en av oss för att andra saker dykt upp som för honom känns närmare och viktigare. Ibland är kalas och vänner viktigare än allt annat, så är det...

Så därför känner jag mig ofullständig, för att jag inte lyckas få någon annan att vilja lika mycket som jag vill och för att i det här fallet, har han inget annat val än att följa med mig, oavsett vad han vill. Idag när jag är trött, blir sånt här jättejobbigt att hantera och morgonen blev trist och ledsam. Blä!

Nåväl, det kommer att lösa sig och det är inte mitt fel att det blir såhär. Man kan inte planera i minsta detalj. Jag måste bara vila mig och bli lite piggare, så att jag kan visa min mest entusiastiska sida och få det till något roligt igen...

gäspkram / Sarisen


Inga kommentarer: