tisdag, juni 16

Rolig helg

och bra början på "semestern"...

Var i Lund i helgen. En mysig medeltidsmarknad som inte behöver bli större, kanske några fler marknadsstånd bara, men detta - märk väl, sägs av en keramikfanatiker som saknade just detta och faktiskt inget annat. Jo, fick inte fatt i ulltråd i rätt färg, gul, och hade inte lust att köpa en härva med fyrtio meter i rött, när jag skulle behöva max tio meter, men det spelar ingen roll alls...

Så mycket roligt för ungarna att göra som var lättillgängligt och kul så det faktiskt höll för två heldagars besök.

Bra underhållning, Teater Teatro, sagoberättare vars namn jag, skam sägandes, har glömt, magiker/utbrytare- Arkadia helt enkelt, som är en favvorit alla kategorier och självklart musik överallt uppförd av två skickliga grupper som jag dessvärre även dem glömt namnet på.

En rolig sak till, var att jag träffade en av de bloggare jag följer. Det var kul att få ett ansikte på en person man ändå lärt känna lite genom bloggandet. Hon hittade mig he he. Min beskrivning av outfiten jag skulle använda gjorde det lätt att hitta mig. Det vara bara jag som hade en klänning i grönt och gult. Vi hann inte så mycket prata, jag var eftersökt åt andra hållet av två mycket övertalningskunniga herrar, och sedan, dagen efter, när jag skulle säga hej då, så hade hon nog rast...

(Jag säger hej hej Matilda, kul att ses!!!, nu istället)

Vi sov i en sovvagn på ett charmigt tågvandrarhem. Trångt, men förvånansvärt fräscht! Spännande för barn om inget annat.

Nästa år blir det säkert en uppföljning på detta skulle jag tro. Åtminstone om resesällskapet får bestämma(och det får de ofta, ofta, hehe)

Fler medeltidsmarknader blir det i år också. Först ut är Kongahälla medeltidsdagar, och i år skall vi faktiskt göra Gotland på medeltidsveckan. Hysteriskt kan tänkas, men vi skall tadet lugnt och inte vara i Visby hela tiden.

I alla fall, hej och sålångkalsång så länge!


2 kommentarer:

Matilda sa...

Hej hej :)

Kul att ses!
Hoppas du fick tag i det växtfärgade garnet för hon tog med det på söndagen.
Kanske ses på Gotland också, vem vet... ;)

Anonym sa...

Jag gick dit din chef sa men de hade inget, sedan tog mina pengar slut och jag fick inte möjlighet att hämta mer för att handla hos er innan vi skulle hem...

:) Kul, jag spanar i Visby nästa... :)
/ Sara