måndag, januari 18

En enfaldig tanke

Jag trodde att jag hade alla svaren, hela bilden klar för mig, att jag var färdig i tanken, att jag visste vad jag ville, att jag hade koll på vad jag orkade göra. Ha ha ha ha!

Tröttsamma vardagsskitbesvär sätter käppar i hjulet igen. Trötthet blablabla.

Nej, nu måste det hända något!
Jag skall gå in och kolla det där med : konflikthantering och så skall jag börja med min lilla grej och så skall jag bestämma mig för att gå en kurs i bokföring och så skall jag uppdatera mitt cv och fixa någon som tar kort och så skall jag lägga in bilder i datorn och så skall jag tömma min jättegamla dator för där ligger dokument som jag behöver jag måste börja göra maskerna och sy kläder och så skall jag bara lägga mig ner och sova en stund.

Ha ha ha!

Ja, det är ett år sedan snart, som min "lilla vändpunkt" infann sig. Jag ligger fortfarande på plus yippie!
Jag har, inte jätte nyss, insett dock, att jag är så in i helvete svårstartad om jag måste starta något själv. I egen regi så att säga. Energisk som fan om jag har mål och deadline för andra/ av andra satta /tillsammans med andra.
Men för mig själv e jag en sopa. Ha ha. Enfaldiga tanke! Att tro att man kan ändra sig så mycket på ett år bara för att man mår bra hahaha!

Det är bara att bryta ihop och komma igen som jag sagt förut och garva sig ur detta.

hejhej o hej!!!


4 kommentarer:

KuriÅsa sa...

Du kan få låna den kurslitteratur jag har om du vill. Handbok i konflikthantering av Kjell Ekstam och Svåra samtal av Stone, Patton & Heen.

Anonym sa...

finemang :)!
//Sarisen som e lat o inte loggar in

Matilda sa...

Hoppas det känns bättre nu och att du kommit igång med det du verkligen vill göra.

Sarisen sa...

:o) Tack!
Allt känns bättre. Det är nu man måste acceptera att det inte måste vara perfekt för att det skall fortsätta vara bra, :oD, och det är en resa det eller hur...