torsdag, april 8

Nu är det ju vår igen i alla fall

och det var nästan precis ett år sedan som depptäcket drogs från mitt medvetande.

Skall jag fira? Nej, man får fortsätta att jobba för att inte hamna under den där jobbiga filten igen. Fylla tiden med nyttigheter. Det är egentligen inte svårt för det finns alltid saker att göra. Problemet är väl att inte börja om tjur-rusningen, utan att denna gång hålla huvudet lite högre och undvika alla fällor och den berömda väggen när den dyker upp liksom.

Har inte riktigt än kommit igång med det jag vill göra, men, jag försöker att stanna upp lite och se det jag gör istället. Det är väldigt lätt att bara ignorera det man gör och tycka man e värdelös för att "ingenting blir gjort". Att acceptera att även om det ibland är skittråkiga saker jag måste göra, så räknas de också, det är svårt.

Kanske skall jag börja räkna fler positivpoäng för alla tråkiga saker jag gör så att jag slipper göra så många... (det där kommer jag aldrig att kunna förklara utan att ha ett inlägg långt som Sverige, så bara fundera på vad det kan betyda hehe...)

I vilket fall som helst skall jag försöka att skriva lite kortare, men oftare, så tankarna i huvudet får lite omsättning. Man måste ju försöka med att börja om i alla fall. Och så länge det kommer en vår finns det hopp!

hej hopp galopp...


Inga kommentarer: