tisdag, december 11

Allsång?

Nej och ja ibland.

Tillhör den lilla skara som inte sett ett helt avsnitt av allsång på skansen och som inte skäms för det.

Samtidigt tycker jag att det kan vara kul med allsång.

Inte framför tvn, men på kalas. Ibland är även det en direkt plåga om man skall tvingas att sjunga imbecilla snusklåtar där mora rimmar på hora etc, eller femton verser långa Taubelåtar (som är bra annars, men inte mitt i middan). Nej, jag menar när man lite då och då sjunger trevliga snappsvisor.

I fredags var jag på "Bröderna Cartwright" på ett ställe i Gbg. After Shave Och Anders Eriksson. Det var kul. Riktigt roligt.
Jag måste säga att jag ibland har svårt för att de alltid har så "knasiga figurer" och så sällan "enkla karaktärer". Men det förlåter jag dem gärna, för det känns som att de tror på sina figurer ändå, på något sätt.
Dessutom är ibland texterna riktigt bra. Nästan för bra för att kasta ut bland en flock fylleskallar på en krog.
På plussidan ligger oxå allsångshäftet, med riktigt roliga texter till klassiker som Rawhide och Gamle Svarten. Plus blir det för att det mellan låtarna och de små inslagen så gick Pappa Ben och hans tre pojkar ut i publiken och kollade så att alla mådde bra.
Och En hel massa plus blev det för Munspelsorkestern. Att alla gäster fick ett munspel, en lektion och ett uppspel tillsammans, var så himla roligt. Det lät helt ok oxå haha...

Det var en mycket lyckad kväll och säkert värt varenda slant. Själv hade jag turen att bli bjuden på kalaset. Tack för det...


Inga kommentarer: