torsdag, december 13

Sankta Luciaaa

Sanktaaa Luciiia!

Jag får en liten tår i ögonvrån av allt juligt. Så e det bara.

Jag har blivit väldigt mycket mindre nostalgisk över det mesta på "äldredar", tvärt emot vad som sägs att man skall bli.

Men just julsånger och sånt därnt... Jag får en klump i halsen som inte beror på illamående utan på gråtmildhet. Skumt.

Det är så gulligt, jag står för det, med ungar som sjunger i "lussetåg". Råsött.

Det är dessutom kul att Stjärngossarna kommit tillbaka. Barnen idag är ju minst två generationer från "dumstrutsförnedrig"i skolan, så de kan se det fina med en stjärngosse strut i stället för att se en "mössa av skam".

Undrar vad själva stjärngosse struten kom ifrån egentligen. Jag får la kolla upp det. Och så gjorde jag det...

Det verkar som att jag hade rätt med Lucifer och Lusse oxå...

Så, Natten går tunga fjät barchetta mia, och glaglögg på er så länge


2 kommentarer:

Matilda sa...

Jag skålar med min goda äppleglögg med smak av saffran och apelsin! Mums! :D

Sarisen sa...

Det låter gott det, är det äppelmust i grunden eller?

Skål :D