måndag, december 3

Snö i sikte?

Skulle inte tro det!

Mina vänner från Dalarna som jag besökte igår uttryckte stor besvikelse över vädret här på västkusten.

"Hemma vid den här tiden är det ju minst en decimeter snö, men här... Vi har ju flyttat ned till helvetet"

Hahaha, ja, jag kunde inte mer än hålla med, men var tvungen att replikera att det ändå inte har regnat såå himla mycket i november i år...

För att komma i julstämning ordentligt bjöd de in på pepparkaks och lussebulle-bakning på 1a advent. Det var mysigt att kavla deg och måtta pepparkaksformar i form av racerbävrar och krokodiler. De var väldigt goda oxå kan jag tillägga och mycket uppskattade hemma. Får la kokaihop en deg här oxå dådå.

Och nu väntar vi alla på snöööööön. Eller hur?


6 kommentarer:

Anonym sa...

"Känn ingen sorg för mig Göteborg"...

Vet inte varför jag kom o tänka på den textraden, men det var nåt med regn och snöpratet.

Väntar på snööön? Njaae...

Tudelad. Det är ju så vackert att titta på men så jobbigt att ha det på husinfarten och på vägarna.

Kan inte bestämma mig. Vill jag eller vill jag inte ha snö?

Får fortsätta fundera.

Jag är en sån där konstig typ som gillar när det regnar. Idag har jag tex varit utomhus på skrattgympa, i regnet. Mysigt! (obs inte ironi)

Ha det riktigt bra sarisen och julstressa så lite som möjligt!

Sarisen sa...

Tack.

Det låter kul med skrattgympa!
Kan mycket väl tänka mig att man struntar i regn vid såna tillfällen.
Jag har någon form av skrattgympa på våra repetitioner. Läs länken gbgimpro.se

Och snön faller när den faller ;)

Anonym sa...

Hej igen!

Nu har jag varit inne och kikat på länken.

Herregud!!!

Skräckblandad förtjusning.

Improvisation är ju fantastiskt roligt att titta på, men såååå hemskt att försöka utöva själv. (tror jag)

Jag har varit inne en del på YouTube och kollat in "Who´s line is it anyway"-videos(har jag för mig att programmet heter) med amerikanska komiker/teaterarbetare.

Jättekul!

Tänk vilka bra idéer kreativa människor kan komma på...

After work impro - toppenkul, om jag slapp att stå på scen själv. :)

Tack för länkförslaget!

Idag, soliga hälsningar: M.F.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sarisen sa...

På after worken bestämmer man själv om man vill vara med eller om man bara vill sitta och kolla. det är det som är det fina i kråksången...

Anonym sa...

Puh, vilken tur. :)

M.F.