tisdag, april 15

Ansvarsbetraktelse fortsättning

Del 2

-Ja, vi skaffar barn, vi har stora planer, vi fixar det, klart att vi gör!

Fem månader senare och en stor mage som sparkar och känns.

- Alltså helt ärligt, jag vet faktiskt inte om jag tycker att det är så himla roligt att hela tiden gå och se när du surar eller att åka och handla en massa skit som du skall svulla i dig. Alltså, kan du inte bara vara så där gullig som alla andra gravida är? Som sportar varje dag och fixar egna bäbis kläder och sånt. Jag är med en annan som håller på att skaffa barn nu och där är det inte så mycket tjafs liksom. Jag vill faktiskt ha en liten paus nu. För jag tror inte jag pallar. Vi får se sen, jag kommer tillbaka när jag mår bättre. Det här är min grej liksom, jag måste ta det lugnt!

"Jadu djävelberg! Det skulle se ut det, om man skulle lägga sig sjuk för varenda karldjävel som visar sig vara ett svin, skulle man inte få mycket annat gjort!" Replik från Nattbiträdet i "En uppstoppad hund" av Staffan Göte

Vad vill jag ha sagt med detta?

Självklart vill jag inte ha sagt att alla karlar e svin för det är inte den diskusionen jag är inne på utan på, huruvida man får ge upp sitt ansvar eller inte.

Den som tar fan i båten får ro den i land, sägs det. Som det ser ut nu vete fan om det inte är så att man istället låter båtdjäveln driva av sig själv och hoppar isjön och simmar iland. individuellt ansvar för ingen annan än dig själv. Inte ens chefer tar ju för fan individuellt ansvar nu förtiden, fastän en del får sjukt mycket betalt för att ta just ansvar.

Det Är Något Ruttet I Samhället idag.....

Svårt som fan, man får självklart skära ner på verksamhet, men varför ge upp? Jag e trött på att behöva välja mellan att antingen behöva ge upp allt, eller att fortsätta slita ut sig bara för att man inte får lov att kräva något av någon annan.

Jag blir arg och argare ju mer jag tänker på det. Måste lugna ner mig så jag inte skäller i onödan för det är symtomet och de så kallade botemedlen jag är arg på inte de/oss som gå på dem.

God dag! Och idag skall jag gå till mitt avlönade arbete och jobba som fan...




Inga kommentarer: