lördag, mars 14

Nu är det nästa resa

Som är lite mer en inre resa...

Det är lajvdags igen. Till helgen drar jag iväg, inte så långt bort men långt fram skulle man kunna säga. Ett postapokalyptiskt lajv i Göteborg som heter Desperatia.

Det kommer att vara en hel del missär kan jag tro. Det är nog meningen att det skall vara verklighetstroget, men det blir nog lite skruvat i alla fall. Vissa saker är lite för mycket egentligen men jag tror att i det stora hela kommer det att bli bra. Det är tillräckligt många av folk jag känner och har lajvat mot förr så att jag i "värsta fall" kan luta mig tillbaka och bara hänga med dem.

Denna gången har jag nämnligen letat mig utanför bekantskapskretsen och faktiskt känns det som att jag har hittat folk som man kan ha ett bra spel med utan att först ha träffats irl.

Jag skall fixa en blodpåse, den måste fixas och testas och så skall jag kolla om det går att sminka ärr utan att de ser fåniga ut efter en eftermiddag. I köket kommer man förmodligen att svettas en del och man skall ju kunna sova utan att det smetar för mycket. Kanske går det att lösa kanske inte och hellre utan än b-typen. På detta lajv kommer det att finnas ganska många vapen. Men min roll har inget vapen, det passar inte mig och jag skulle inte orka resercha tillräckligt för att få det att se naturligt ut att ens ha ett i bälte, och då kan man lika gärna skita i det. Det finns tillräckligt med MÖP:ar hehe... (militäriskt övernitiska personer tror jag det står för).

Det blir nog riktigt kul i alla fall, eller kul kanske inte är rätt ord. Inressant. Det är inte som ett mysigt skogsäventyr direkt utan mörkt och ruffigt. Ha, det kan vara kul att må dåligt eller?

Bye så lång
/S

Inga kommentarer: