tisdag, april 13

Något mer meningsfullt

än att spela gratisspel på nätet

Kan ju vara att blogga om ingenting alls.

Det känns som att jag helt och hållet (i perioder skall sägas) kan förstå det där med spelberoende.

I början av datorns intåg/trång i vardagen, gick jag en datorkurs där jag lärde mig Mac-ens förträfflighet. Detta var i Windows lindebarndom, kan tilläggas och mac hade den bästa grafiken och den bästa prestandan de bästa programmen osv osv (vissa hävdar att så fortfarande e fallet, men det är en annan historia)

Då spelade jag ett spel som helt tog andan ur mig och fick mig bli manisk vid alla raster och tillfällen jag fick möjlighet att låna min mammas lilla LC-IIa (eller vad den lilla 14 tummarn med inbyggd hårddisk hette). Tetris... Say no more.
Jag drömde Tetris och det var stressande kan jag säga. Ett par veckor praktiserade jag på ett mac-center och där hade de en dator med Tetris i 3D, inte bara stapla på höjd utan i kub också, åh, det var så svårt, men härligt,.. och tidsödande.
Det närmsta Tetris jag kommer nu för tiden är när jag packar mina matvarukassar. Jag är stenhård och blir stressad över matvaror som inte passar i "hålen" men helnöjd om en påse är full på "rätt sätt"(kom ihåg vart ni läste det först...)
Nästa sorts spelmani var ms-röj. Även detta smått vanebildande vill jag lova. När vi skaffade vår första dator var jag så glad över att det fanns ms-röj och det var frekvent brukat när tillfällen fanns. Ms-röj har jag inte hel kunnat applicera på vardagen även om det där att det dyker upp obehagliga överraskningar när man trott sig vara säker, känns igen!

Nu finns det ju tyysen och åter tyysen spel på nätet som säkert är mer än vanebildande och framför allt ekonomiskt katastrofala för folk så mina små "hangups" är väl inte att jämföra egentligen, MEN, att spränga juveler på gratisspelshemsida ÄR jobbigt att sluta med om man börjat...

En sån tur att jag har karaktär och en hel del annat för mig eller hur. Hahahahaha höhö Öh!

Kram och solong


Inga kommentarer: