torsdag, januari 17

Nonsensnys

och lite poesi...

Jag e så trött på allt jag hör på radio. All Djävla Skit som tutas i oss. Jag blir så upprörd så jag kan inte lyssna på nyheterna. Allt ljug, allt falskt står mig upp i halsen och gör mig spyfärdig.

Jag behöver semester från världen.

Börjar med helgledigt i Strömstad...

Där kan man andas.

kram(p)

Stig Dagerman:

Jorden kan du inte göra om
Stilla din häftiga själ
Endast en sak kan du göra:
en annan människa väl

Men detta är redan så mycket
att själva stjärnorna ler
En hungrande människa mindre
betyder en broder mer




3 kommentarer:

Anonym sa...

Suck!

Känner igen känslan precis.

Matilda sa...

Vilken kanal lyssnar du på? Den känslan brukar jag få efter ha jobbat några timmar och fått lyssna på ca 2-3 olika kanaler under dessa timmar och därmed ofta fått höra ett 10-tal låtar upprepas om och om igen. Och då inte tala om all sabla reklam!

Det är de dagar jag längtar hem för att få lyssna på P3!

Sarisen sa...

Lite olika kanaler, 1an, men mest p4 och p3, jag byter oftare vissa dagar.
Det är liksom när man hör typ debatter och intervjuer med politiker som kommer med förslag och sånt, som jag blir trött. Eller en del av förklaringarna till de olika konflikterna i världen, som jag bara vill gömma mig under en mysfilt och sova, eller när det bara blabla pratas om ingenting som om det är allt och jag är på det ickeuppskattande humöret...

Och att lyssna på reklamkanalerna det gör mig så spattig och irriterad så det har jag slutat me ;)

Nu har jag vilat mig ett tag så, på´t igen haha!