onsdag, januari 2

Gott Nytt år

och tack för förra året...

Jag har inte riktigt börjat mitt nya år ännu. Det är lite trevande, men det tar sig väl antar jag. Var på museum i dag och fick mig lite historia till livs, så här på framtidens tröskel.

Viktigt det där, historia alltså. Trots allt lyckas ju vi människor att alltid på något sätt att upprepa historian/en (?). skapa samma gamla krig, folkmord etc. Lite svindlande det där med historia, precis så här i början av ett år.

Hm, regeringen till exempel, kommer att upprepa sina sparkar nedåt och de börjar året med att låta en av sina ministrar hävda att det är de som är frälsarna som jobbar för ökad rättvisa...
... Finns det då inga gränser för den arrogans och cynism dessa människor som styr kan visa oss? Tydligen inte.

I alla fall hoppas jag att vi får ett bra år i år. Ett bra gott härligt år.
Huvva, jag får lite ont i magen när jag säger så där, inte för att jag inte menar det, utan för att jag just nu är något irriterad över det jag precis skrev om (det arroganta aset som skriver skit i tidningen om orättvisor) och inte riktigt kan släppa det (för just såna as gör saken svårare att uppnå). Men nu gör jag det och försöööööker att sända positiv energi till alla goa människor istället. Så! Det känns bättre.
Sov Gott

Kram och tack för fina hälsningar...




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sarisen!

Kul att se att du överlevt helgerna. Här är det och har varit förkylt. Men bra ändå...

Ha, ha skrattar gott åt dina tankar om nuvarande regeringen och dess ministrar. Humor är ett bra sätt att försöka hantera livet. Och då inte menat så att humor kan lösa allt...

Sänder dig en hel drös med positiv energi från min enkla bloggarhåla!

Kram och Lycka till med 2008!

Mrs F

Matilda sa...

Gott nytt! :)

Ja det där med historia är knepigt. I och med att vi aldrig kommer att kunna säga "exakt så här var det" eftersom alla har sina egna tolkningar och värderingar, så finns alltid risken att historiebilden förvrängs och altras...

Sarisen sa...

Mrs F, tackar positiv energi är alltid välkommet och ju mer man får, desto mer man kan ge :)... Eller är det eventuellt tvärt om öh...?

Matilda, jo, så e det ju med "sannnigar" oxå, de är ju så himla subjektiva. så får man ju inte glömma att det oftast är "vinnarna" som skriver historien...

kramen till er...