tisdag, mars 11

En vecka till

undrar hur många det finns...

I alla fall är det snart påsk. Skall försöka att komma iväg till Strömstad. Skall nog försöka att komma iväg till någon form av doktor, för nu är jag så där trött igen.

Det går liksom i sjok. Trött deppig inget kul, ett tag. Vaknar helt plötsligt, hittar motivation, bättre ork att göra saker, ett tag och hepp, ned på noll igen. Igår var jag helt ok. Gjorde massor med viktiga grejer. Och var ganska glad faktiskt. Tänkte till och med att det var gött att vara piggare utan att vara rädd för att bli trött, för det har man ju fattat att man inte skall skriva fan på näsan (jag menar måla fan på väggen såklart...)
Men nu har jag inte pratat om några troll och de står där i fastun och lurar i alla fall. Djävla otyg.
Det hela är inte mensrelaterat, har jag kollat tysen gånger, varken Rosenrot eller chi san hjälper (inte när jag är nere iaf).
Fan vad jag blir arg och irriterad på sånt.

Kanske dagen blir bra tillslut ändå, skall ju repa och det är bra.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sarisen!

Experten på trötthet tittar in och ser att du är trött o deppig.

Ett par tips när du går till doktorn. Be att få kolla B12. (där kan värdena ligga mellan 100-700, om de ligger i de nedre regionerna tex 250, ska det kompletteras med antingen prov på metylmalonat eller homocystein, för att få ett helt säkert besked)

Plus att du naturligtvis ska ta prov på din sköldkörtel (blodprov) så att du inte lider av underproduktion där. (mycket vanligt)

Har du funderat på om dina "svackor" är årstidsbundna? Själv mår jag alltid sämre på våren, tex.

Tycker absolut att du ska gå och kolla lite värden - glöm inte det vanliga provet på blodvärde heller.

Varma vårkramar!

F.d. Mrs. Fatigue

Sarisen sa...

:) hejsan.

När jag nu får tid hos doktorn skall jag definitivt se till att testa dessa grejerna. Få ha med anteckningsblocket hehe...

Det här med årstidsbundna svackor, både ja och nej kan jag svara på det.
Faktum är att det tenderar att gå upp och ner lite oftare än så. Varannan var tredje vecka typ, och så är det hyfsat lugnt mitt på sommaren. Ibland går det upp och ner innom en vecka. Sen är det nog lite värre på våren faktiskt.
En sak jag har också märkt, är att ju mer aktiverad jag varit under en "vaken" period desto tröttare blir jag när jag väl halkar ner.
Nu skall jag gå och ringa doktorn...
Kram o tack

Sarisen sa...

nästa vecka :) fick jag tid, jag bor visst på rätt plats.

Anonym sa...

Va bra!

Lycka till med provtagningen (och svaren)!

Om du har lust så får du gärna berätta om proverna visade nåt avvikande.

Kram!

Mrs. Fatigue

Anonym sa...

www.rattle.se kan vara upppiggande så länge...

Matilda sa...

Skickar massa (virtuella) påskägg till dig fyllda med godis, frukt, leksaker och andra roligheter, hoppas det piggar upp! :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sarisen sa...

Håller dig uppdaterad mrs F ;)

:)Jag skall ta mig till Rattle någon fredag, det bara måste jag...

Tack Matilda och Glad Påsk till dig med :)