söndag, januari 18

Lajvabstinens

för långt mellan silarna...

Det tar för lång tid mellan de roliga lajven.
Vi har nästan bestämt oss för ett i augusti.

ÅÅÅÅÅ det kommer att ta hur lång tid som helst och vi vet inte ens vad det kommer att gå ut på än. I alla fall inte vad för roller som söks och hur intrigen kommer att gå.
Vi vet bara att det är ett fantasylajv, ett ordentligt, med allt vad det innebär, vilket blir spännande för jag har aldrig varit i ett sånt hardcore fantasy lajv förr. Hade aldrig chansat om jag inte hade varit trygg med dem som jag skall lajva med. Det kan ju lätt bli larvigt med alver i latexöron och orcher som härjar hahaha.

Ja ja, det kommer att ta ett tag att få ihop vad som skall bli gruppen och inbördes relationer kläder och utrustning, så att det är lång tid är egentligen inget problem på det sättet. Det finns ju tillochmed ordspråk som talar om detta tillstånd. I alla fall så blir man nästan aldrig färdig förrän precis innan i alla fall.

Två saker är säkra dock: Jag vägrar ha latex - smink eller annat externt i fejset till min roll och ... åh vad jag längtar...


Inga kommentarer: