måndag, januari 12

Vardag

och en önskan att inte hamna i gamla spår.

Det är tur att jag har en sån lång lista över grejer som måste göras annars hade jag säkerligen lagt mig ner och sovit nu. Jag är trött idag, som fan.

Nu tror jag att det mer beror på att jag kom i säng lite sent igår och inte på något annat. Så jag är inte jättenojig. Dessutom är jag ju mer medveten nu. Det känns lite tungt att vara tröttare än på länge dock!

Jag har faktiskt hunnit med en del idag redan, men som alltid har jag svårt att svälja att saker tar tid. Jag är otålig och vill gärna ha allt fixat direkt.

Nu har jag tänkt mig att kolla lite på olika möjligheter att bygga masker under vardagar och kolla hur mycket jag kan lägga i pengar på detta. Det är ju isf J och jag av oss fyra i Commedia gruppen, som har tid att göra sånt där. Tills han får jobb förstås. Och jag tror att han får jobb snart...

Nåväl. Får nöja mig med det lilla. Och faktiskt göra det oxå. Det är snart dags för lunch och jag har jättegoa rester som jag ser fram emot att sätta i mig.

I morgon skall jag till arbetsförmedlingen och prata med dem. Funderar på att söka jobb hos de som ordnar Medeltidsdagarna i Kungälv igen. De nötterna svarade inte på mina samtal förra året, säger jag lite surt, för sånt kan tyda på taskig attityd. Men jag vill ge dem en chans till för det vore kul att jobba lite mer med medeltidsprylar typ. Hehe.

Annars blir det samma som innan, men, annorlunda. Det skall vara annorlunda, nytt och bättre. Planerna måste bli verklighet och jag får inte ge upp. Jag är ju bra på mycket och jag måste väl för fan någon gång hitta rätt eller!

Kram solång...


2 kommentarer:

Matilda sa...

det härliga med att ha planer är att man kan ändra dem allt eftersom man inser att det inte riktigt var så man ville göra...
Själv undrar jag om jag någonsin kommer bli färdig med min utbildning, jag ändrar mig stup i kvarten...

Sarisen sa...

Planer är lite som bränsle kan man nog säga. Man får liksom fylla på dem ibland och smörja upp de gamla så inte maskineriet skär ihop hehe...

Hoppas att du får användbar kunskap under tiden, för isf är det ju inte "bortkastad" tid. Fast man säger ju så fint att; tid för studier är aldrig bortkastad tid...
kram/
Sarisen