tisdag, januari 20

Uppe med tuppen

och är yr som en höna...

Jag har inte riktigt kommit igång med mina riktiga rutiner än efter det snöpliga jobbavslutet.

Har mycket grejer som, som sagt, måste göras. Har gjort en tredjedel av det viktigaste, och är så in i helvete trött igen.

Koncentrationen sviktar och i takt med att ögonlocken faller kommer inget vettigt ut ur vare sig hjärna eller kropp. Varför är jag trött igen?

När jag "jobbade", var jag oxå trött, men den tröttheten gick att hantera på ett helt annat sätt. När jag försöker att göra samma nu, dvs, andas lite, tänka i en annan bana, eller helt enkelt bara ösa på och liksom börja i slowmotion, så kommer jag ändå inte igång. Bara i bland.

Nåväl jag är i alla fall inte lika deppig som förut vilket ju måste ses som en fördel och verka som en upplyftande tanke i alla fall.

Så i dagens slowmotionstart börjar jag med att göra min avslutningslön som jag skall ha ifrån min förra arbetsgivare. Den är redan förberedd, men jag har lyckats att räkna lite fel har jag insett, och man vill ju inte avsluta med ett hafsjobb elller hur hehe!

För övrigt anser jag att kaffe är väldigt överskattat som uppiggande medel

klart slut


Inga kommentarer: