onsdag, maj 6

Ett med naturen

och idag regnar det!

Det är en sådan där dag. Som e lite jobbigare än andra. Kanske för att det regnar, kanske för att det är kallt när man öppnar dörren.

Det är en sån där dag som enklast kan beskrivas som en "regndag". Det hänger i luften, det där fuktiga. En mörk sky i bakgrunden hotar med mer regn, men just nu kommer det bara skvättar. Blir det varmare kommer det att åska. Men just nu är det bara kallt, och jobbigt.

Det är då man får pröva sina nya humörvingar och ge sig ut i den positiva vinden...

Det har varit torrt så länge nu så det behövs lite regn ute. Och, om man inte tillåter sig att ventilera lite melankoli i bland, så exploderar man nog helt och hållet tillslut av sånt som förträngs.
Man måste tro på att det blir bättre och att det som är, inte är jordens undergång, även om det är kallt och regnigt och blåsigt och fan så jobbigt. Då blir det som är jobbigt faktiskt mindre jobbigt.

Lätt att säga, nu, när jag är uppåt! Jag är uppåt och får inte se neråt när jag flyger,för det är lätt att tappa höjd. Så, jag är ett med naturen och passar på att regna när det regnar och hoppas på solsken efter regn så jag får värma mig och torka, innan nästa regn...


Inga kommentarer: