onsdag, maj 20

Jag hatar fortfarande regeringen!

Lika hett och innerligt, fastän jag mår bra!!!

De är och förblir ett djävla otyg. Och de saker som fått mig att se rött nu, förutom allt som redan varit och blivit, är det där med att grundskolorna skall få möjlighet att ha intagningsprov. Ja, vad säger man? Det är vidrigt!

Eller detta

Kan liksom bara bekräfta min redan ganska cyniska inställning (de är inte idioter som inte ser konsekvensen, de skiter i konsekvensen och är således elaka, tycker jag), till det borgerliga blockets politik.

Den Ny Liberala politiken är inte en trevlig frihetsälskande ideologi enligt mig. Den är enbart främjande för dem som redan "har" och de som kan skaffa sig, inte för dem som inget har eller de som har svårt att skaffa sig. Den osynliga handen är fan i mig osynlig i den liberalismen vill jag lova, om man inte menar att det är den som så fint ökar klyftorna mellan fattig och rik i samhället för då är den fullt synlig och ger prövat folk en käftsmäll som heter duga.

Det går bra att vara sjuk och arbetslös om du är eller har varit typ VD eller om du har en familjeförmögenhet att spendera. Om du sedan har ett lyckat studie klimat hemma för dina barn, så slipper ju de beblanda sig med de andra barnen till föräldrar som inte är lika bra som de, så slipper de se och behöva samsas och hjälpa såna som inte är lika bra som de.

Jag vill helt enkelt bara kräkas i deras brevlådor. Jag mår så illa. Fy fan för den borgerliga regeringen!!!

Må fan ta dem!

Å nu skall jag återgå till mitt ärm-mönster för att lugna ner mig lite, men jag kommer aldrig att sluta bli arg. Aldrig, aldrig, den dan e jag död!

Och ta mig tusan jag är hellre RÖD än död!


Inga kommentarer: