tisdag, juni 19

Varför ta ledigt?

Jag tar nog inte ledigt utan, jag skriver nog när jag får tid. Det är ju inte så ofta änndå, så varför skära ner på en redan mager kost.
Det vore ungefär lika idiotiskt som att sänka skatten så länge det finns skolor att driva, sjukhus som har för få läkare, äldreboende där de gamla får ligga i sin egen skit hela dagen, kollektivtraffiken inte funkar, "handikappade" inte har samma rättigheter till ett funktionabelt liv som vi andra, folk inte kan ta ett jobb för förskolan inte har plats för deras barn, eller barngrupperna blir så stora så personalen gråter när de kommer hem för de glömde någon stackars unge ute på gården, socialtjänsten inte hinner kolla upp om det verkligen är så nyttigt för den ungen att bo hos sin mamma/pappa, polisen inte fixar att sätta dit pedofildjävlar för de är för få, arbetsförmedlingen inte kan ge den persisktalande läkaren en svenskakurs eller praktik för pengarna är slut eller, nej nu räcker det för fan...

Jag tar helt enkelt inte ledigt. Jag bara skär ner på mina aggressioner ett tag. Försöker njuta av skuggan när solen är uppe. Ge mig själv ett smil i spegeln för jag är så snygg i den färgen.

jag är alltid här!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra inställning tycker jag!

Sarisen sa...

:) Det gäller att ligga i! :)