torsdag, augusti 2

Hopplöst inaktuell!

Jag vet inte hur det hela går till, men plötsligt har jag glömt vad jag skall skriva.
Någon av de bloggare jag läst uttryckte något om att man borde ha tillgång till datorn i duschen (tror jag det var)för det är där hon kommer på allt bra hon skall skriva. För mig förhåller det sig att jag skriver som fan innan jag skall lägga mig. I huvvet alltså, inte där det skall vara, i datorn. Det betyder att jag blir, oavsätt hur jag gör, på något sätt alltid hopplöst inaktuell, för mig själv främst.

Jag vet en sak jag skulle ha skrivit för två veckor sedan när jag precis varit på Kungäls medeltids marknad. Nämnligen att det är något visst med killar i medelstidskläder. De är oftast sexiga. Jag hade en bra förklaring i huvet ett tag men den kom bort så jag får försöka att hitta den igen eller komma på en annan käck anledning.
Eller skita i det och fortsätta tänka på detta som jag oxå undlät mig att skriva om när det fanns tid; att umgås med föräldrar i vuxen ålder är faktiskt nyttigt för man ser (hur djävla jobbigt det än må vara) sig själv från en annan sida.

Tiden finns det ingen aktualitets gräns för att skriva om men den är så djävla uppenbart undflyende så det finns inte en tanke om den som inte är tänkt av någon, om ni hajar vad jag menar. Intet är nytt under solen. Likväl när man kommer på sin tes och inte skriver den, tar den mer plats i huvvet än om man lämnar den för åskådan...

Något litet blev det nu, något litet och fortfarande inget viktigt. Alla de viktiga och arga tankarna som surrar runt i skallen på mig tar för lång tid att plita ner så de blir inaktuella så fort de kommer på pränt. Vad vet jag det kanske är så att alla tankar redan är hopplöst inaktuella.

Jag har i vilket fall som helst lite ledigt nu och min tid går åt att gör en massa saker. Mestadels trevliga saker. I morgon skall jag på Liseberg!!! Kanske jag skriver något om det om typ två veckor eller något, hehe.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vettifan om jag kan skriva kommentarer från jobbdatorn men jag provar.

Tänkte bara säga att jag hittat din blogg hurra! Länk is coming up. Och behöver du hjälp med layouten så fråga mig, experten. // Ozzy

Sarisen sa...

hehe så där rök den annomymieten!
Jag tar gärna emot hjälp, hör av mig :)

KuriÅsa sa...

Du avslöjade dig genom att lägga in en länk till min blogg här. Någon har klickat på den och det syns i min statusräknare. En sån kan jag hjälpa dig fixa för övrigt. :O) Så ser du hur många som läser din blogg och i viss mån vilka.

Men pliiiis, ta bort att man måste ordverifiera när man skriver kommentarer, om du vill ha några. Folk drar sig, ordverro är jobbigt. Om du oroar dig för spam kan jag säga att jag haft min blogg i 2,5 år utan et enda spaminlägg.

Sarisen sa...

Aha! Jag visste inte att jag hade "ordverro" eller rättare sagt vad det var för något! Den skall väck... Och ja tack jag är givetvis nyfniiiken på vem om och hur de läser min lilla blogg!