måndag, augusti 6

Återgång till det normala?

Hepp!
"Semester", kan man ha semester utan att man "jobbar? Om man som jag är frilans (jobbar som fan m dåligt betalt ) så blir det där med semester en trixig sak. Jag har som förut sagts upptäckt att ju mer tid jag har att göra saker på desto mindre blir det gjort. Fortfarande kan jag inte begripa vart tiden tar vägen.

Men det är inte det jag skall avhandla här, utan normalitet. För det är fan inte lätt att återgå till något normalt som man inte har.

Jag försökte att strukturera min vardag genom att skriva ett schema till mig själv. Det tyckte min kurator var en jätte bra idé när jag kläckte den.
Jag lyckades hålla mitt schema i två dagar. För något som jag var tvungen att göra gjorde det omöjligt att strukturera upp den veckan enligt schemat. Så för mig var det kört sedan. Det är något med rutiner som jag inte klarar. Jag liksom aktivt motarbetar dem. Så in i helvete (det är ett djupt psykologiskt fenomen som jag inte orkar avhandla här för det tar för lng tid, hehe!). Änndå är det just struktur och rutin som jag behöver. Jag blir tokig om det inte är ordning och reda på saker!

En del av mitt arbete kräver att jag skall improvisera. Det går, det går jättebra och, det är nyttigt och oerhört roligt. Det är den andra delen av jobbet, den där producerande biten, som inte får, eller skall vara improviserad, som bara skiter sig. För jag inte kan få struktur på den. Inte mitt hemma liv heller för den delen. Alltså, att umgås ha trevligt och leka funkar bra, men vad fan man måste ju för helvete äta varje dag, helst näringsrikt och inte samma skit vaje dag. Man måste städa man måste tvätta, både sig och kläderna, det är möten hit, akiviteter dit. Det kör ihop sig. Den ena biten kan inte leva utan den andra, men hur fan får man ihop det hela? Stress! Ångest!Kaos! AAARGHH!

Gläh!


AH!! Jag kom på det, det är det som är det normala för mig. Faan oxchå!

Jag måste nog sätta mig och analysera vad jag gjort i sommar som har tagit sån tid och varit så trevligt och så icke stressande (kanske inte allt varit det iofs men det mesta...) Oj jag måste korra inlägget och gå och lägga mig för imorgon börjar det som är normalt och då måste jag vara utvilad. UFFA Che barba! Dessutom måste jag komma igång med träningen igen. Det behöver jag och min kropp!

Gödnött!