torsdag, maj 24

Ordning och avreaktioner = medicin?

Det finns en hel del saker som gör mig arg. Jag blir lätt arg. Förr kunde jag använda ilskan på ett mer kreativt sätt. Då blev jag arg, hävde ur mig ilskan och var på bättre humör igen snart. Men inte nuförtiden. Jag har glömt hur man gör tror jag.
Felet är nog egentligen att jag inte har möjlighet, av olika anledningar att använda min normala kreativa kanal(det gör mig lite ledsen ibland, men jag gör mycket annat som är kul nu istället)
Därför är jag så glad att jag återupptagit Karate träningen. Man tränar bara för sig själv och får ut överflödsilskan i varje slag, spark och blockering. Jag är normalt en lagspelare skulle jag tro, men jag tror att var och en behöver lite egentid, man kan anpassa sig mycket om man får göra något eget.

I Karate finns regler, allt är ordnat, utan ordning är kaos. Jag har så mycket kaos i mitt liv och tar aldeles förmycket som det kommer, så Karate ger mig en del av den struktur jag behöver. Fattar inte hur jag har klarat mig så länge utan den...

Jag tror dessutom att om jag gör som jag tänkt här, dvs håller igång och skriver så kan jag nog hålla min stora näsa (ja den är ganska snygg faktiskt) över ytan ett tag. Det här är ju kulturellt så det förslår, att skriva alltså (även om det ju är en hel del navelskåderi). Även om det ju tydligen är ute att blogga. Fast jag har å andra sidan alltid varit lite sen ha!

Så då kan jag sova gott nu då !!!



Inga kommentarer: