måndag, maj 28

Svårt att inte bry sig!

Det verkar som allt fler inte bryr sig om politik.

Jag tycker att det är så himla konstigt. Nu menar jag inte att alla måste gå med i ett politiskt parti eller ens ha en offentlig åsikt om saker och ting, men att inte bry sig...

Allt är ju för sjutton politik som har med levnad att göra. Mat, pengar, jobb, miljön (som är såå "aktuellt")! Man kommer faktiskt inte undan. Det går inte att bara rycka på axlarna och säga att jag bryr mig inte.
Fan det räcker nästan att säga : -ja jag vet, visst är det djävligt! Eller - jag tycker att det är helt ok som det är. Bara man reflekterar över vad som sker i världen runt om!

Om man inte kommer ihåg samhällskunskapen och idiologierna, vad de står för, kan man kolla snabbt i en uppslagsbok och sedan dra sina egna slutsattser. Jag menar att de idioter som, inte av idiologiska skäl (idiologerna kan man diskutera med för de har tänkt och således även dragit slutsatser som stämmer med deras situation och person, jag känner många urtrevliga och kloka *hehe* moderater), röstat på aliansen för att "få bort persson", sabbade för oss som inte har det så förbannat lätt. Om de märker av det hela och är en av dem som nu, så här efter valet är förvånade över sicken skit borgarna ställer till med, så är jag hämndlysten nog för att önska dem en riktigt dålig tid. Så går det om man inte bryr sig att kolla vad saker och ting står för!

Det räcker att kolla in hur världen ser ut för att förstå vad jag menar. Jag tycker inte alls att man skall sluta att skåda innåt, sluta bry sig om småsaker, jag tycker att man skall bry sig om lite annat oxå...

En annan av mina förebilder John Lennon, sa : Think global, act lokal. Alla behöver inte gå i demonstrationståg, eller vara "plogbillar", bara man gör det som är så viktigt för att en demokrati skall funka, dvs bryr sig om vad som händer i ens närhet och inte alltid stoppar huvudet i sanden och säger: "Äh jag bryr mig inte om politik och sånt skit, det är så djävla tråkigt. Alla vill bara samma sak änndå så det spelar ju ingen roll vad man gör."
För det är inte sant, det finns olika vägar att uppnå målen och det är vägarna till en riktig demokrati eller en skendemokrati vi snackar om. Och ja, jag är medveten om att det snackas en massa skit, men vet man vad idiologin bakom säger, så har du ett bra hum om vad du har rätt att kräva. För man kan inte bara kräva i en demokrati, man har skylldigheter också...

Man får inte bara säga att man inte bryr sig, ge fan i det, snälla! Det gör mig så djävla arg...



Inga kommentarer: