måndag, oktober 15

Arrgh arrgh...

Ahoy there ye brethren of the coast!

Jag gillar inte filmer med maffia i oftast. Jag kan tycka att de glorifierar maffian och att de liksom verkar kontraproduktivt i vissa fall. Ta ex Scarface som många ungdomar som verkar i gäng tycker är det häftigaste i filmväg. Det blir liksom fel att förhärliga brottslingar på något sätt.

Sedan finns det filmer jag gillar ändå. Som Trainspotting, ett gäng Tarantino (inte alla) Snatchers (? med Brad Pitt som "resande") Fight Club, mfl. Vet inte varför jag tycker att jag kan göra sådan skillnad egentligen.

Dessutom gillar jag Piratfilmer... (har sett långt ifrån alla måste jag tillägga)
Är och var det några brottslingar förutom maffian (den organiserade brottsligheten) som var/är vedervärdiga egentligen så är det ju Pirater.

Det finns ett romantiskt skimmer över dem. Johnny Depp är ju så förbannat snygg och sexig, trots sina läskiga tänder och sin lortighet som piratkapten.

Varför är det så då?


Inga kommentarer: