måndag, oktober 29

Lång helg.

Inte långhelg!

Det känns lite konstigt att sitta här som om det var söndagkväll.
Tog tåget hem från Strömstad idag för det är ju novemberlov och ingen skola så vi kan vara lite längre borta. Gött.
Det känns lite knepigt bara, att det är måndag och inte söndag. skummmmmt liksom.

Jag skall repa gärnet i morgon och resten av veckan så det är fullt upp, och jag kommer att känna det som att jag blivit blåst på en dag på fredag. Knepigt, jag fick en timme på dygnet men blev av med en hel dag i veckan.

Bägge sakerna är i längden positiva skulle jag ju vilja säga ändå. Jag fick sova en timme längre och vila en dag längre. Resten av jobb dagarna räcker till, om jag bara lär mig disponera dem riktigt.

Nå nu har jag betalt räkningarna oxå... så kan veckan börja...
Om det inte var så himla mörkt, vore det lite bättre, såklart...


2 kommentarer:

Matilda sa...

oj, vissa har lyxen nog att ha höstlov... Om man ändå hade det. Fast det är nog jullovet jag saknar mest. Och sommarlovet. Som student har man knappt råd att ta sommarlov. Vilket betyder att jag inte varit ledig en hel månad i sträck (som mest tre veckor) sedan... ehm... hm.. jag vill nog inte ens tänka på hur länge sedan det var!!!

Sarisen sa...

:) ja lov har ju de som går i skolan ju och ibland kan man hänga på liksom.
Annars blir det lite som Pippi säger typ, orättvist, ni får skurlov och vad får jag? Inte ett endaste lov, nä det står jag bara inte ut med, det finns ingen annan råd än att jag börjar skolan direkt...
Synd att ledighet inte står så högt på agendan om nödvändiga saker för människor, för det är faktiskt nödvändigt...