fredag, oktober 5

Jag gjorde det!

Jag lämnade in min målinriktade arbetsstipendie ansökan.

Det känns så gott! Nu kan jag inte skylla på att jag inte "hann" får in den i tid, och få ågren för det. För den ligger nu i en lastbil på väg till Stockholm och kommer att anlända Konstnärsnämnden på måndag vilket är två dagar före utsatt tid. Jag är nöjd, jag är nöjd med min insats.

Sedan får jag vänta till i mars på att få ett svar om de tycker att jag skall få pengar. Få ett svar på om jag är värd att satsa lite flis på för att, just jag, skall få det lite bättre förspännt på den förtvivlat kassa arbetsmarknaden för skådepelare.

Sannolikheten för att just jag skall få ett sånt stipendie är inte jättestor, men nu finns det ändå en möjlighet. För ansökan är inne...

Om jag får pengar, skall jag lära mig mer om Commedia dell´arte. Den ultimata utav alla teaterformer. Nästan i alla fall. Mask teater är underbart. Improvisation är grymmt. Commedia = en blandning...

Givetvis är det mycket mer än så med Commedia. Vad jag framför allt är nyfiken på, är hur modern Commedia kan bli. Hur kan jag använda Commedian för att kanalisera mitt engagemang för samhället i förlängningen. Jag vill göra masker sy kläder, vara akrobat, allt. Det känns nu som att jag kommer att göra mycket även om jag inte får några pengar. Även om det skulle begränsa mina personliga möjligheter att gå kurser etc. Jag får isf köra mitt eget race. Jag vet att det finns några som säkert vill hänga på.

Dessutom hade det varit lite kooolt att vara med på ett lajv som teatersälskap med maskteater. Spela på riktigt liksom.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ville bara säga - Lycka till med ansökan!

Mrs. F

Sarisen sa...

:)!! Nu är det bara att vänta till mars hehe...