tisdag, oktober 23

Jösses!

Att holka ur en sten går inte fort.

Det sägs att bäst är den förändring som sker långsamt. Fast det vetefan.

Jag vill att allt skall bli bättre nu!
Jag vill vara piggare idag. Jag vill att mitt tålamod skall finnas här nu! Jag måste varva ner nu, annars spricker jag.

Det känns som att jag inte har tid att vänta. Allt måste gå snabbt för att jag inte skall ge upp. Jag har vänner som jag ibland bli stressad av att umgås med, för de tar sån tid på sig. Sjukt! Jag borde umgås mer med dem för jag gillar dem skarpt och har en hel del att lära av dem.

Förrästen är det en väldigt inressant känsla att vara trött och stressad på samma gång. Det är liksom som att kroppen inte vill vara med huvudet och tvärt om.

Jag skall träna idag, så jag jobbar hela tiden på det, på att bli bättre på allt. Framför allt på att bli bättre på att vara jag. För jag är inte riktigt, mig själv just nu. Är inte riktigt, den jag varit och inte riktigt, den jag vill vara. Det är återigen, småsaker som behövs förändras på. Det kan vara så att jag inte riktigt har koll på mig själv men en jag känner, väldigt väl, som känner mig, väldigt väl, säger att jag inte är riktigt som jag är egentligen... Hehe... Så e de!

Jaja det får la ta tiiid då. Fast jag vill ha revolution! NU!


2 kommentarer:

Matilda sa...

Det är nog rätt så farligt att vi lever i en sådan tidsperiod där allting ska gå så snabbt som möjligt. Stannar man upp för att tänka efter så har man redan halkat efter en bra bit... Ingen plats för spontanitet, kan jag tycka

Sarisen sa...

Ja,jag kan hålla med att det är farligt. Långsiktigt tänkande premieras inte utan allt skall liksom vara flexibelt, men samtidigt är det oxå som du säger inte tid att reflektera över vad man håller på med. Om man tycker att något som funkar kan få vara som det är, ses man som bakåtsträvare, "vi måste vidare, ligga i framkant" (åh jag gillar inte det uttrycket).
Vi är smittade mer eller mindre allihop :(.
Så har vi slowfood rörelsen som började i Italien :), så det finns hopp...