onsdag, april 8

Rastlöshet i regn

inte konstigt egentligen, men...

Den som känner mig, på riktigt, vet att jag älskar att vara ute i naturen och att gå i skogen och plocka svamp och att jag älskar att gå vid havet och lyssna på vågorna och att jag tycker det är underbart med naturlig tystnad och naturligt mörker osv osv.

De som inte riktigt kan få ihop den biten med mig, har oxå rätt. Jag är lite svår att få ut. Skummt. När jag väl sitter inne är det oxå så najs så jag glömmer liksom av att gå ut...

Nu, till exempel, när det regnar kan jag sitta och önska att jag var ute i skogen och promenerade och att det skulle vara fiint vääder, men i helgen, sysselsatte jag mig inne, nästan hela dagen, fastän det var varmt och härligt ute.

Knepigt det där... I alla fall, när det slutar regna går jag nog ut i alla fall. För att jag kan och har lust och för att det är nyttigt...

hejhopp!!!


Inga kommentarer: