fredag, april 24

Somliga lär sig

Somliga inte...

Jag har nu lugnat ner mig och inser att detta är en strid jag varken kan eller skall ge mig in i. Det skulle vara som att stånga huvudet i en vägg. Och den enda som får ont är jag, inte väggen.
Jag kan förvånas över vissa människors oförställda råelaka dumhet och andras flathet. Det är en sak jag kommer att ta med mig ut ur detta och lära något av faktiskt.
Lära mig att folk reagerar med reptilhjärnan i vissa lägen och då är det ingen idé att försöka gjuta olja, för de bara tänder på den, istället för att låta den lugna vattnet som stormar.

Släppa och gå vidare, hålla huvudet högt, och faktiskt inte ta åt mig!

Såklart jag kommer att sörja, men jag kan faktiskt inget ångra! Framför allt så måste jag påpeka att det finns inget att ångra. Jag har fanimej ett rent samvete och vägrar att bära hundhuvd.

Kram och hej!!!


Inga kommentarer: