torsdag, april 30

1a maj

Välkommen!

Jag vill ut och demonstrera i morgon. Många av mina vänner skall demonstrera i morgon. Jag vet bara inte riktigt vilket tåg jag skall ta.

Det finns några som jag skulle kunna tänka mig och några jag inte kan tänka mig. Men egentligen är det just själva demonstrerandet som sådant jag vill manifestera. Kan man ordna ett eget demonstrationståg kanske?

Kanske jag skulle gå med dem som på sin affisch har citat från Dr Cosmos "kapitalist nu skall du dö"... Jag gillar ju Dr Cosmos, men jag gillar inte att ta just ett sånt citat ur sin helhet. Jag är ju fan (i stort sätt) pacifist och då kan jag inte gå bakom folk som snackar om att döda, oavsätt om det är metaforer och inga uttalanden man skall ta på bokstavligt allvar.
Dessutom hade de med en massa vegansnack om kött är mord typ, (ja, paradoxerna är fint uppradade) så det verkar som att de är lite för kategoriska för mig.

Hade jag vetat mer om Syndikalisterna, så hade jag nog gått med dem kanske. Röd Front kan jag gå med, åtminstone brukade jag kunna det utan att skämmas.
När jag var liten gick jag och min kompis med och skrek "Röd piggelin, glass mot glass!", i stället för "Röd front, klass mot klass" DÅ var det kul, sedan kom ett tag när jag inte tyckte att det var kul och då slapp jag.

När jag blev äldre igen demonstrerade jag flera år med Röd Front. Även om jag aldrig varit medlem i något politiskt parti så har jag tyckt att det varit viktigt att demonstrera. Det är arbetarnas internationella dag!
Firad pgra en händelse i USA för typ hundra år sedan där flera demonstranter blev dödade av polisen (ungefär som i Ådalen har jag för mig, men skall inte svära på't).

Jag bestämmer i morgon vilka eller om jag går med något tåg. Kanske jag faktiskt gör mitt eget tåg meden liten banderoll där det står, lagom mesigt, floskligt:

Bekämpa Fattigdomen, Stoppa kapitalismens krig mot mänskligheten, Leve Den Sanna Demokratin!

Framför allt måste jag isf ha en banderoll på vilken det skall stå:

Älska mer!

sålångkalsång!


3 kommentarer:

KuriÅsa sa...

Nä nu har jag läst bloggen så många gånger och hoppat till varenda gång för fröken Sara har så korrekt språk! Förutom i ett enda avseende! Och nu blir jag petimeter, jag vet(er), men svenskfröken i mig kliar!

Oavsett och i stort sett. Icke oavsätt och i stort sätt. Det handlar om att se, inte på vilket sätt. "I stort sett" = om man ser på det stora hela. "Oavsätt" = oberoende av vad man ser på.

Så att säga.

Jag hade inte kommenterat det om du var språkfelare allmänt, men du har ett så bra språk så då kan jag inte låta bli :)

Hoppas du demonstrerade förresten. Hurra hurra.

Och vill du gå på maskteater i Ale med mig den 15 maj?

Anonym sa...

:D haha språkpolisen haffar!!!

Det är bra för jag har inte ens tänkt på det, att jag gjort fel alltså. Oavsett om jag felar eller ej kan jag vara glad över att du i stort sett är nöjd med mitt språk, så att säga? Eller blev det fel igen? :D
om maskteater den femtonde: Ja jag vill och kommer att göra mycket för att få se det. Kan hända att Mikael har något han skall göra, men jag kanske kan ta med mig killarna för det är ju en fredag eller hur/ Sarisen som inte orkar logga in :)

Anonym sa...

Ja nu blev det rätt! Hurra!

Ja du kan ta med kidsen annars. Det är ungdomsteater typ, Evas elever. // Ozzy