onsdag, september 12

En bra rubrik!

Är inte alltid tecken på en bra text.

Det är ett faktum som jag inte ens orkar kommentera med exempel. Ni kommer inte att se ett exempel på det i detta lilla inlägg heller för min rubrik är inte direkt jättebra. Jag vill bara skriva lite och har bestämt mig för att bara se vart det leder.
Egentligen har jag inte tid med det här (fast vad då inte tid? skit vad allt hela tiden hakar sig) för jag skall iväg på ett jobb. Ja ett skådis jobb. Skall bli kul. Dock känns det lite som att det kanske är lite för lite betalt för ansvaret vi helt plötsligt blev ålagda, men ja ja, jag får helt enkelt ha det i åtanke nästa gång jag säger ja till ett liknande jobb, så man inte blir dragen vid näsan helt...

Somliga säger att jag är för snäll. Jag säger att det är inte mig det är fel på det är de som utnyttjar det som skall klandras.
Jag vet, att bli blåst gång på gång är inte kul. Numera har jag ögonen öppna och försöker att inte vara naiv (som sagt jag gillar inte att "foga mig", vilket underlättar). Samtidigt vill jag kunna lita på folk. Jag kommer att fortsätta att lita på att de jag jobbar för inte vill blåsa mig.

Återigen har jag bara låtit fingrarna dansa och skriva en massa som jag inte tänkt skriva. Men det blev skrivet i alla fall. Man måste kanske inte alltid planera allt. Det bästa vore om jag kunde skriva precis innan jag somnade, har jag skrivit förut, och det är givetvis sant.
När man bara sätter sig ner så här och lajar blir det oftast inte så himla bra. Spontant, ja, genomtänkt nej!
Måste allt vara genomtänkt. Om mina åsikter har jag skrivit och jag kommer fortsätta med det. Ibland blir det genomtänkt innan men oftast är det från början bara en tanke som glider iväg och formuleras under mina fingrar. Ibland blir det bra ibland inte (mina helt subjektiva åsikter givetvis).

En dum sak är att jag gärna vill stava rätt men ofta snubblar på tangenterna. Hö hö, hoppar över lite bokstäver för att jag inte hinner med i tankens takt liksom. Men det har jag skrivit förr oxå, hellre stava fel än inte skriva alls. Jag korrläser alltid annars hade det kanske varit oläsligt, eller?

Det sista skall jag inte korra jag lova för att visa huer det blir om jag bara leker me dórden. Ja ni kanske undrar hur det står till men mina svenska kundka per men ja glovar att jag har en svenska lärare till morsa så jag har refan som baran blivit drillad i stavningen s underbara viktighet. Morsan var lite oriolig för att jag skulle vara dslektisk ett tag, men jag var bara för sanbb kom ho på. Ja glsäer väldigt snabbt oxå så det så!

ciao tutti belli!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, nu är det jag idag igen.
Att du har en svenskalärare i familjen, det syns.
Känner igen vissa personlighetsdrag i dig, som jag har också.
Vill att texterna skall vara textfelsfria - kanske skulle träna lite mer på att "släppa loss" lite mer, och skita i stavningen.
Jag har alltid varit en blåögd typ, men har kommit fram till att jag får ta några smällar då och då, för jag vill bara inte gå omkring och tro det värsta om folk. Det låter så tråkigt, att vara härdad och misstänksam...och desillusionerad.
Du är bra!

Hälsar: Mrs.Fatigue

Sarisen sa...

Tja vasäger man *ler stort* det e skönt att inte vara ensam. Man kan börja med att bara korra det mest uppnbara felen och skita i smådetaljerna...