onsdag, september 5

Titta vad jag hitta!

Apropå det jag skrev om lajv och escapism etc...



För övrigt var jag med i det lajvet som hon studerade..monster. Ett riktigt läskigt lajv med mycket märkliga upplevelser. Jag var med som en skugga "sorg" jag och min bror "Saknad" hade lite samtal med några av de medverkande i "friform" (ungefär som Blackboxen i En stilla middag). Många sällsamma möten måste jag säga.
Dessutom kommer ytterligare en av mina lajvande vänner att bli psykolog. Kanske jag skall fundera på möjligheten. Undrar om CSN går med på att ge mig mer lån?

Nej jag tror inte det! Hade jag haft pengar på banken hade jag nog inte tvekat så mycket. Sen är det ju 6 års studier fr.o.m nu. Vet inte om det skulle bli en hit! Hehe jag hade nog behövt terapiiiin förstås... Den kanske jag kan fixa på annat håll iofs. Det är ju lite en kostnadsfråga det oxå förstås.

Jag har inte pluggat sedan (oj när var det?) och då var det för att komplettera mitt gymnasiebetyg. Lyckades få riktigt bra betyg men inget riktigt slutbetyg som jag var ute efter, för jag lyssnade på fel person (en lärare utan vetskap om hur det funkade)så jag kom inte in på lärar högskolan. Det är jag faktiskt glad för nu änndå. Konstigt nog. Även om det betyder att jag inte "är något" mer än det jag är. Vilket är en skådespelerska med massor av producentjobb utan betalt och några få skådespelargig med betalt vilket gör det hela till en olönsam historia rent ekonomiskt (och ibland personligt).
Snälla kom inte med kommentarer som "du får ju göra det du vill" etc... Viiiissst får jag göra det... Så!

Men att plugga, hm, lockar inte direkt just nu alls...

Bye!


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag säger inte du får göra som du vill. Jag säger gör som jag vill. Det funkar så mycket bättre för mig.

Sarisen sa...

Hm... jo det känns onekligen bättre att kunna säga -jag gör som jag vill.

Det är ibland inte riktigt så enkelt ändå, att bara göra som man vill. Men jag fattar vad du menar, tror jag iaf *hehe*, och jag kan hålla med.

Eller du kanske menar att jag skall göra vad du vill, isf, säger jag definitivt -nej, jag gör som jag vill *haha*
ciao!