torsdag, september 20

En raketspya!

Rätt in i en icke händelselös vecka!

Nu är det budget tider och jag spyr! Jag mår så illa, på riktigt. Det känns himla skönt att kunna ösa ur sig allt mitt äckel över denna negoistiska (ja, negativa egoister) djävla regeringen, så jag kan släppa det när jag är med mina vänner. Jag säger ofta att jag är snäll. I detta fall är jag inte snäll alls. Nej för fan jag är hämdlysten!

Jag önskar ingen av dem något gott! Jag önskar att de fick smaka på de åtgärder förslag och idiotier de inför.
Om de sedan väljer att tycka att det är att önska dem något ont, så får det stå för dem. Det är inte mina åtgärder etc, det är deras egna djävla skitidéer som de förhoppningsvis får uppkörda i sina egna djävla liv.

Och nej det går inte att diskutera sån politik med mig och tro att jag skall ändra mig eller bli tillplattad för icke hållbara argument. För jag har inga argument jag hatar dem bara. För att de gör mina sjukskrivna vänner ännu sjukare. För att de rycker undan fötterna på halvtidsanställda i vården som inget annat vill än att få ett heltidsjobb. För att de gör mina arbetslösa vänner ännu mer ångestfyllda. För att de säger sig representera ett bättre samhälle när de vet precis vad de åstadkommer. Cyniska elaka djävlar är de!

Jag är inte sjukskriven! Jag har rätt till Akassa men väljer att inte ta ut någon, för jag vill inte vara tvungen att söka städjobb i Trollhättan, som skulle innebära att jag gick minus varje dag i resekostnader för det är sån dålig lön. Summan jag skulle få är ändå så förbannat liten. Jag valde nämnligen ett halvtidsjobb ett år och fick den lilla summan jag hade innan, halverad tack! Vem har sagt att det var lätt förut, det har aldrig varit lätt, men nu...
Jag har tur ändå! Jag är frilans skådis och jag har jobb ibland ibland inte. Förr klarade jag det bra, nu gör jag inte det, mest för att den djävla aliansen höjt akassorna. Ja, jag betalar min avgift till facket och till akassan. Jag anser det vara en djävligt viktig grej. Solidaritet.

Nej fy fan vad jag hatar regeringen.
Hade jag ansett det vara kreativt hade jag skickat skit till er personligen i regeringshuset, men jag anser inte att demokratin skall dras i smutsen bara för att ni är ashögar, ja, ni hade ju blivit tvugna att arkivera inkommnde post eller hur och det blir ju de stackars (?) anställda som får ta had om det i demokratins namn...

Nej fy fan, hatar regeringen hett och innerligt varje dag. Jag är definitivt antiliberal!
Upp till kamp!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så farligt är det inte, det som regeringen gör - och när sossarna gjorde samma sak sist var det få som skrek!

Sarisen sa...

Vetdu, jag har alltid skrikit om orättvisor, vare sig det är sossarna som driver dem eller inte! Jag har inte heller sagt att jag gillar sossarna!
Du har dessutom uppenbarligen inte förlorat något viktigt! Så, jag e lessen men jag tycker att kommentarer som dina är fåniga, för de vittnar om en brist på insikt! Tack för att du ändå tog dig tid att läsa!

Anonym sa...

Sen jag blev sjuk för några år sedan har lärt känna en hel massa människor som är i min situation el liknande.
Och att folk mår dåligt av alla försämringar av trygghetssystemen, kan jag bara instämma i. Många blir klart sämre i sitt mående av det som de upplever som förföljelse av de som mår sämst/har det sämst.
Sen har jag ju tyvärr min lilla misstanke om att Socialdem. är glada över att Alliansen nu tar hand om alla svåra beslut, så att de slapp göra det. För jag tror ju inte att nästa regering kommer att kunna återställa allt till så som det var innan. Så jag förstår varför Alliansen har så himla bråttom med att "förstöra" så mycket de kan, under de här 4 åren de har på sig. För Gud hjälpe mig att det inte blir fler än fyra...
Lördagshälsn: Mrs. F

Sarisen sa...

Även jag är misstänksam mot sossarna, kommer nog att kräkas på dem oxå efter nästa val! Under tiden jag väntar kommer jag inte knyta näven i fickan...

*håller tummarna hårt som faaaan* Att alliansen försvinner, ialla fall från regeringen, nästa gång...