fredag, november 23

En vecka senare...

har jag inte riktigt lika mycket energi kvar som förra fredagen...

Men jag sitter än, och jag jobbar. Räknar och räknar och får till sist ihop det.

Saker som måste göras men som inte betalar sig : Bokföring och annat administrativt arbete...

Jag måste sluta vara feg, och börja ta betalt för det jag gör!

Jag jobbar till och med på lunchen. Äter med pennan i hand.

Jag är inte bitter, det är jag inte. Jag bara har så svårt att få någon att förstå att jobbet inte bara gör sig själv, inte för att de är korkade, nej för att jag inte kan förklara hur det måste vara för att bära sig...

Ja ja, nu har jag ialla fall betalt ut lön för tisdagsspelningen.

trevlig helg.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga hej och önska en Trevlig Helg tillbaka!

Varma hälsningar: M.F.

Matilda sa...

trevlig helg på dig med!

förresten, spelning? (jag kan förstås ha missat det... men...) har du ett band eller egen musikalisk karriär?

Sarisen sa...

:), är lite luddig me flit ;).
I alla fall är en spelning för mig en teaterföreställning. Företrädesvis improvisationsteater, men även mask-teater även om både det och "vanlig" teater brukar vara mer sällan. Håller i workshops ibland oxå...