fredag, november 16

Lite snurr

och mycket surr.

Jag lyckas inte få ordning på mitt liv. Alla mina papper är bortsorterade och skräpigt är det också. Det är lite jobbigt att börja om igen varje morgon och oftas fixar inte mitt huvve det. Dumt.
Är väl ändå lite uppåt, har ju haft två betalda spelningar på en vecka och en teaterspelning på lördag. Vilket ju ändå läggs i plusenergiskålen. Ja du jävelberg...

Och så är huset fullt av döende getingar. Vart de kommer ifrån har jag inte en aning om. De har la haft ett bo någonstans under någon panna på taket och förirrat sig innåt mot värmen nu så här i kalltider. De ligger i drivor i våra lampor. Läskigt.

Jag gillar inte getingar alls. Men lite tragiskt e det ändå. Jobba och slita en hel sommar för hondjävulen (drottningaset) så e det godnatt till hösten.
Sic transit gloria mundi. Så förgås världens flärd.
Kanske inte helt adekvat citat just för getingjobbaren utan mer för den stora vespan jag klådde ihjäl härrom dagen, gllar inte att döda något kryp, men annars hade hon påbörjat ytterligare ett fett bo på vårt tak nästa år för de där stoora drottningarna övervintrar, och jag gillar inte getingar som sagt.

Bin e söta därremot (trots att de faktiskt kan vara mer aggressiva än getingar). För är det något jag gillar så är det honing.

I alla fall, nu går man här och ser ner i golvet när man går för de stackars utshasade arbetsgetingarna sticks ju fastän de håller på att dö. Läskigt, igen.

Men det är ju fredag ju. Och i morgon är det lördag.
som sagt...


2 kommentarer:

Matilda sa...

Oj då, låter som ni haft ett getingbo någonstans!

Sarisen sa...

Jo, så e det nog som sagt. Det konstiga är att man inte fattar hur i himelen de kommer in från utsidan, hittar inga hål någon stans. Och nu kommer alla mössen in oxå...
Appropå integration djur och människor *hehe*