onsdag, november 7

Har man koll?

Ibland, ibland inte!

Det känns ibland som att jag inte vet hur jag beter mig. Det är som att jag inte har någon uppfattning om vad folk runt om mig tycker om det jag gör.

Kanske inte just nu, men jag kom på mig att tänka på det i går innan jag gick och la mig.
Vissa saker vet jag med säkerhet att jag gör. Andra saker har jag kanske bara för mig att jag gör.
Som tex; jag vet att jag pratar mycket. Jag kan, om jag är på det humöret, hålla en hyfsat meningslös konversation uppe bara för att jag tycker att det är enkel underhållning. Jag vet att jag kan ha lite svårt att se på folk hur de egentligen mår.

Men det är oxå där som min uppfattning om mig själv liksom glappar ibland.

Jag tycker själv att jag lämnar över och faktiskt inte tar över all uppmärksamhet. Jag försöker faktiskt att luska och försöker att anstränga mig för att se hur folk runt om mig mår och beter sig. Och anpassa mig efter det. Jag vill inte vara en okänslig klant som stövlar på. Man kan inte se allt på en gång heller och ibland klampar man givetvis i klaveret, men jag tycker inte jag har svårt att be om ursäkt.

Jag gillar att lägga ut en historia och även att lyssna på en god historia (skröna, anekdot eller vad man egentligen väljer att kalla det). Men idag verkar man vara tvungen att skära ned på orden för att folk skall fatta vad man vill eller för att de skall orka lyssna på vad man säger (har en del med det där med "en för snabb tid" att göra skulle jag tro), och det känns så trist.

Jag känner mig gammalmodig och tråkig och lite sådär "jaja men du pratar ju ganska mycket skit också eller hur..." om jag nu får någon att fatta vad jag menar när jag skrivit så många rader hehe...

sålångkalsongrandig


Inga kommentarer: