tisdag, november 27

Städkul

Beroende på vart...

Att städa är nästan alltid roligare någon annanstans än hemma. Jag säger bara nästan, för jag tycker inte att, skura toaletter, golv, eller för den delen damsugning, är kul, någonstans.

Men själva plocket, sorterandet, lösandet av utrymmesfunktioner. Det är roligare borta än hemma.
Eller när jag tänker på det, det är nog så att om städet hemma bara bestod i just sorterande, lösande av utrymmesfunktioner etc. så skulle det nog vara kul hemma oxå.

Ialla fall är det så gött när man ser resultat och kan slå sig för bröstet och säga att:
- Nu funkar detta jättebra!

Och man menar att det för alltid kommer att funka, men man förstår att det håller bara ett par veckor, men det spelar ingen roll för man är så himla bra som fått det att funka precis nu....

I alla fall städade jag ett skåp och lite till igår och hade precis den känslan.

Gött, som sagt och idag har jag nästa sytt färdig en klänning.

Jag tror att jag ännu en gång är inne i ett "flow". Föreställnigen i lördags som gick jättebra gav kraft så det förslår.

Jag hoppar bort från datorn innan den tar min energi...

byebye!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!

Känner igen mig i det du skriver om städningen...

Hoppas att ditt "flow" håller i sig resten av året!

Hälsar: M.F.

Sarisen sa...

:) tack. Jag hoppas oxå, men den börjar redan tryta. Kräver rätt mycket bränsle... Fyller på lite på tisdag igen med ny spelning.
Kram